ΦΑΤΟ

Κανόνες ΦΑΤΟ (κόψε-κόψε)

Σκοπός του παιχνιδιού είναι να χάσεις όλα τα πιόνια σου. Νικητής είναι εκείνος ο παίχτης που όταν έρθει η σειρά του δεν μπορεί να παίξει, είτε επειδή δεν έχει κανένα πιόνι, είτε γιατί τα πιόνια που έχει δεν μπορούν να μετακινηθούν (π.χ. μπλοκαρισμένο πιονάκι). Αν δεν έχουν και δύο παίχτες καμία κίνηση (π.χ. μπλοκαρισμένα πιονάκια), νικητής είναι εκείνος που έχει τα λιγότερα πιόνια. Διαφορετικά η παρτίδα είναι ισόπαλη.

Ισόπαλη κηρύσσεται άμεσα η παρτίδα στην οποία οι δύο παίχτες έχουν από ένα αξιωματικό σε διαφορετικού χρώματος τετράγωνο. Τέλος ισόπαλη είναι η παρτίδα στην οποία σε περισσότερες από δέκα (10) κινήσεις δεν κόβεται κανένα κομμάτι (π.χ. οι δύο παίχτες παίζουν έχοντας από ένα άλογο ή από ένα αξιωματικό σε ίδιου χρώματος τετράγωνο).

Ισχύουν όλοι οι κανονισμοί των κινήσεων των κομματιών, το ροκέ, η προαγωγή στο τελευταίο τετράγωνο, η πρώτη κίνηση στο πιονάκι, το αν πασσάν (en passant) κλπ. Η μεγάλη διαφορά είναι ότι ο Βασιλιάς κόβεται (τρώγεται) από τον αντίπαλο οποιαδήποτε στιγμή και η παρτίδα συνεχίζεται κανονικά.

Ο αντίπαλος είναι υποχρεωμένος να κόψει κάθε κομμάτι σου που απειλείται. Αν δεν κόψει ο αντίπαλος κάποιο κομμάτι σου και κάνει διαφορετική κίνηση, πρέπει να του το υποδείξεις με τη φράση «ΦΑΤΟ» και να ακυρώσει την προηγούμενη κίνησή του. Αν δεν κοπεί κομμάτι και δεν το είδε κανείς από τους παίχτες, δηλαδή ο αντίπαλος δεν κόψει κομμάτι που πέφτει, κάνει άλλη κίνηση και εσύ με τη σειρά σου παίζεις κάτι άλλο, χωρίς να του υποδείξεις το κομμάτι που πέφτει, η παρτίδα συνεχίζεται κανονικά και δεν γυρίζουν πίσω κινήσεις.

Αν υπάρχουν περισσότερα από ένα κομμάτια που κόβονται, ο αντίπαλος επιλέγει να κόψει όποιο θέλει ο ίδιος (δεν μπορείς να του υποδείξεις).

Εκτός αν ορίζεται διαφορετικά, το περιεχόμενο αυτής της σελίδας διανέμεται σύμφωνα με την άδεια Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License